rickenrowin.reismee.nl

Tropisch Darwin

(Let op, we hebben net ook het verhaal 'The Rock' gepost. En er zijn meerdere mappen met foto's!)

Nadat we in Darwin aan zijn gekomen zijn we samen met onze busbuddies gaan uit eten. Na een veel te grote en heerlijke pizza was het tijd voor de specialiteit van het huis: vissenkom cocktails! Ook hebben we mee gedaan aan een soort pubquiz en hebben we meer drankjes gewonnen dan we in eerste instantie uberhaupt willen drinken op de avond. Daarom hadden we besloten om maar gewoon meteen uit te gaan, en hebben we genoten van de leuke muziek en extra drankjes!
Onze eerste 'echte' dag (woensdag) in Darwin begon met uitslapen:om 9 uurwaren we beide klaarwakker... Vergeleken met 4 uur s ochtends is dat toch best uitslapen! Daarna hebben we maar eens gekeken wat er allemaal in en om Darwin te doen is en hebben we besloten wat we willen zien hier. Heel veel activiteit kunnen we niet ondernemen overdag, want het is hier gemiddeld 37 graden met hoge luchtvochtigheid (dat heb je eigenlijk altijd in de tropen). Ze hebben hier ook maar 2 seizoenen: wet (dan regent het echt suuuuuuuuper veel) en dry (dan regent het iets minder). Wij zitten nu nog in het dry season, gelukkig!
Natuurlijk hadden we gister tijdens het boeken van tours niet gekeken naar de ophaaltijd (we dachten dat het wel mee zou vallen), maar na het lezen van het mailtje realiseerde we dat dat niet zo slim was. We hadden weer eens een tour geboekt die veel te vroeg begint. Donderdag werden weom6:20opgehaald voor onze dagtrip naar Litchfield National Park. Direct toen we het park in kwamen zijn we naar termieten heuvels gaan kijken. Er waren twee verschillende Termite mounts, tombestone termites en cathedral termites. De eerste maken platte bergen, waarvan de korte zijdes altijd naar het zuiden en noorden wijzen, zo is er genoeg schaduw gedurende de dag. Doordat er zoveel bergjes zijn, lijkt het net een begraafplaats. De cathedral termites maken meer ronde en hogere bergen, en na een jaar of 50 zijn ze dan meer dan 3 meter hoog!
Daarna zijn we doorgereden naar de Wangi falls, een van de vele waterholes die meteen een paradijs gevoel geven. Er zaten heel veel witte kakketoe's bij deze plek, en er waren zelfs 2 watervallen. Het is nu nog toegestaan om bij de Wangi Falls te zwemmen, maarop 1 oktoberbegint het wet season, en dan komen de zoutwater-krokodillen die kant op. Vanzelfsprekend is zwemmen vanaf dan verboden ;) Next stop: Florence Falls. Na een goede klim naar beneden kwamen we weer bij twee watervallen aan. Net als een paar dagen geleden kregen we hier weer een gratis vissen-spa van de vele vissen die er rondzwommen.
Vervolgens was het tijd voor onze 3e en laatste zwemlocatie bij Buley Rockhole. Onze gids had zelfs een barefooted adventure safari opgesteld, en diegene die wilden konden mee. Wij hadden ons natuurlijk meteen aangemeld. We zijn als krokodillen gaan zwemmen in een riviertje om alle takken en stenen te ontwijken. Ook hebben we hagedissen van heel dicht bij gezien en een aboriginal delicatesse geprobeerd: groene mieren! Als je het hoofdje eraf haalt kun je de rest van het lichaampje opeten, en dat smaakt naar citrus, net alsof je een Napoleon snoepje op eet :) Daarna was het tijd om nog even een bommetje te maken in Buley Rockhole, en toen was onze tour alweer ten einde.
We zullen deze week de rest van onze avonturen in Darwin weer met jullie delen!
Groetjes en liefs,
Rowin en Rick

Oma Nelly Opa Mari

Smakelijk eten van groene mieren [viezerikken]

BIJF

Zo zo jullie hebben weer veel meegemaakt. En ff een reisje van het een naar t ander (1500 km), dat doen wij nog niet in de zomervakantie naar Italië. :) Je moet er wat voor over hebben als je iets wilt zien he.
Benieuwd alweer naar jullie volgende verhalen.
Mooi vliegtuigje Rowin :)

Groetjes Berry Irma Jesse Fenna