rickenrowin.reismee.nl

Welcome in Paradise!

Hallo luitjes,

vandaag weer een update van jullie twee favoriete Australië-gangers (dat zijn Rick en Rowin, even voor de duidelijkheid). We leven nog steeds, en zijn net terug gekomen uit het paradijs genaamd the Whitsunday islands! Vanuit Agnes Water hebben we de bus gepakt naar Airlie Beach (9 uur lang stil zitten!). Airlie is de uitvalsbasis voor tochten naar de Whitsunday Islands en verder is er niet zo veel te beleven in het kleine dorpje.
Op onze eerste dag hebben we meteen een boottocht gemaakt. We hadden gekozen voor een dagtocht met Thundercat. Dit is een enorme omgebouwde Catamaran waar 2 enorme motoren op geïnstalleerd waren. De boot ging dus best wel hard! Binnen een uur waren we al op onze eerste bestemming: Whitehaven Beach. Dit is een schitterend, 7 km lang strand van hagelwit zand. Het bestaat voor 98% uit silica. Het zand is zo fijn dat NASA hier eens per jaar zand kom halen om er lenzen van te maken. Ook is hier een uitkijkpunt (Hill Inlet lookout) waar je spectaculair uitzicht hebt over het hele strand (zie foto's, ja het staat er echt, de foto's staan eindelijk online!) Daarna zijn we weer op onze rode snelheidsduivel (Thundercat) gestapt en zijn we naar Manta Ray Bay gevaren, dat deel is van Hook Island. Hier zijn we gaan snorkelen en hebben we hoi gezegd tegen George: een nieuwsgierige, vriendelijke, 60 kg wegende maori-brasem (oftewel, bakbeest-vis). Jullie zullen hem wel makkelijk herkennen in de foto's. Onze gidsen hadden vissenvoer meegenomen waardoor er enorme aantallen gekleurde vissen om je hoofd heen gingen zwemmen. Het was soms net een vis-tornado om je heen, super cool! Na deze super ervaring zijn we doorgevaren naar de Langford Sandbar, een zandbank bij Langford Island. Hier hebben we nog een beetje kunnen snorkelen en zijn we samen op schelpenjacht gegaan. Hopelijk overleven ze de rest van de reis en kunnen we deze in Nederland aan jullie laten zien! Daarna was het alweer tijd om terug te varen naar Airlie.
Op de tweede dag hebben we een wandelroute gelopen door de jungle naar het Honeyeater uitkijkpunt. Honeyeaters zijn hele mooie gekleurde vogeltjes, waarvan er veel rondom het uitkijkpunt zouden moeten vliegen. Wij hebben er in totaal 0 gespot, ook al hebben we een goeie 3 uur gewandeld. Desondanks was het uitzicht schitterend, maar deze foto's laten nog even op zich wachten.
Verder hebben we nog besloten om onze reis iets aan te passen. We gaan Perth niet meer meepakken (het is ook een van de meest afgelegen steden van de hele wereld). Dit hebben we gedaan omdat er in Perth niet superveel te doen is, maar in de omgeving wel. Aangezien wij geen auto kunnen huren (geen internationaal rijbewijs) zou het heel duur worden om allemaal tours te boeken vanuit Perth. Wel hebben we besloten om Adelaide mee te pikken. De planning is nu dus als volgt: Airlie Beach - Cairns - Alice Springs - Uluru - Darwin - Adelaide - Melbourne - Sydney - Brisbane - thuis op 14 oktober!
Liefs en tot schrijfs,
Rowin en Rick

Bernadette

Oh wat geweldig weer! Vogelen is moeilijk he? Hahaha

José Hogeweg

Wauw, weer zo geweldig wat ik lees. Ga nu de foto's kijken.
Heel veel plezier nog.

Oma Nelly Opa Mari

Het is zo te lezen mooi en prachtig wat jullie allemaal zien e
n doen veel reisplezier verder samen.
groetjes Nelly Mari

BIJF

WEEEEEEER een super mooi verhaal en nog mooiere foto's!
Wat hebben jullie een geweldige tijd daar, heerlijk !!
Genieten, genieten en genieten.

Groetjes en tot de volgende keer maar weer.
Berry Irma Jesse Fenna

Opa Jan / Oma Hannie

Geweldig wat jullie beleven, geniet nog van de verdere tocht.
We zien met belangstelling naar het volgende verhaal.
groetjes van ons.