rickenrowin.reismee.nl

Scooterroo!

Hoi allemaal,

Weer een update. Ze volgen nu allemaal snel achter elkaar, maar dat kom omdat we nu dus eindelijk een keer WiFi hebben. Vanuit Noosa hebben we 9 uur lang in de bus gezeten en zijn we naar Agnes Water afgereisd. Dit dorpje ligt tussen Noosa en Airlie Beach in (onze volgende bestemming), en we hebben het daarom meer als rustplaats gebruikt tussen het reizen door. Agnes Water is maar een klein plaatsje en het enige wat in de buurt ligt is 'The town of 1770', waar kapitein Thomas Cook voor de 2e keer aan land kwam op Australië in ... het jaar 1770. Verder is Agnes Water het meest noordelijke surfersdorpje, want als je noordelijker reist worden kwallen, haaien en vooral zoutwaterkrokodillen een probleempje. We hebben daarom nog een keer surfles gepakt en ons eerste surf-certificaat binnengesleept! Ook hebben we een hele coole foto van Rowin op haar surfplank, maar kunnen we dus pas met jullie delen als we een computer gevonden hebben.
Naast surfen staat Agnes Water nog om 1 ding bekend: Scooterroo. Dit is een 3 uur durende motortrip op omgebouwde choppers (de echte Amerikaanse bakbeesten). Natuurlijk inclusief leren jack met vlammen en bijbehorende motorprint. Dit leek ons super vet en hebben we natuurlijk dan ook meteen geboekt. We mochten van tevoren nog een paar oefenrondjes rijden, en daarna kregen we ons pak en motor. Rowin kreeg een mooi roze leren jas met vlammen, en een zwarte motor met vlammen. Die van Rick was precies andersom, een zwarte leren jas met vlammen en ... een knalroze motor! (Foto's komen dus weer later). De tour was echt geweldig en we hebben heel veel kangoeroes gezien in de natuur. Het voelt een beetje als solex rijden, maar dan gaan ze 70 km/uur en zien ze er iets stoerder uit, echt heel gaaf!
Na onze motortour vonden we het weer tijd om door te rijden, want er is verder gewoon helemaal niks te beleven in het dorpje. Daarom zitten we nu in de 9 uur durende busrit naar Airlie Beach. Vanaf daar gaan we morgen een daguitstapje maken op de Whitsundays, maar dat is weer een verhaal voor een nieuwe blog!
Liefs en groetjes,
Rowin en Rick