rickenrowin.reismee.nl

Het lijkt wel vakantie!

Hoi iedereen,

Weer een wekelijkse update vanuit Brisbane. Het is nog steeds lekker zonnig, maar dat is niet het meest interessante wat we deze week te vertellen hebben.

We beginnen met de projecten, zoals gewoonlijk:

Rick heeft nieuwe hydrogels gemaakt met een nieuwe stof (foto-initiator). Daardoor kan hij nu allerlei mechanische testen doen. Deze testen zijn om te kijken of de gel genoeg kracht kan absorberen, zoals kraakbeen doet in het menselijk lichaam. Dit is dus belangrijk voor Rick zijn project. Hij heeft nu 2 verschillende gels, met 2 verschillende foto-initiatoren, en kan dus nu vergelijken en kijken welke het beste is. De hele komende week zal voor Rick gevuld worden met nog meer van dit soort mechanische testen. Druk, druk, druk....

Rowin heeft haar peptide helemaal gevouwen, het enige wat ze nu nog moet doen is het kleuren ervan. Dat komt komende week. Het testen van het peptide komt ook nog, zodat Rowin zeker weet dat het peptide werkt op zenuwcellen. Ook heeft haar begeleider een tweede project voor haar bedacht. Ze gaat nog een ander peptide (uit slangengif) maken met behulp van dezelfde chemie en technieken. Die gaat ze dan uiteindelijk ook testen op zenuwcellen. Het idee van het nieuwe project is dus hetzelfde als het oude project, behalve het kleuren van het peptide. Dit tweede project zorgt alleen wel voor heel wat extra werk zo in de laatste 3 weken.. Zo moet er een apart verslag van worden geschreven. dus ook Rowin zal het druk krijgen komende week.

Omdat we het beide zo druk gaan krijgen, hebben we onszelf dit weekend een soort vakantie gegund. Vrijdagavond zijn we rond een uur of 5 naar de Eat Street Markets gegaan. Dat is een markt aan het water met allerlei eet-kraampjes. Ze hebben er echt alles! Italiaanse pizza en pasta, Spaanse paella, Grieks, Braziliaans, Thais, Indisch en nog veel meer… Ook allerlei dingen om te drinken, zoals cocktails, koffies, bier en ijsthee. Wij hebben vanalles een beetje gegeten, allemaal kleine hapjes. Het toetje was echt geweldig: cronut. Dit is een combinatie tussen een croissant en een donut, in de vorm van een ijshoorntje met daarin caramel/chocolade ijs. Jammie

Laughing
Ook was er een bandje aan het spelen, dus het was erg gezellig! Toen we klaar waren met ons ‘diner’, zijn we terug gegaan naar South Bank om een lekkere sangria te drinken en daarna naar de bios te gaan (Star Trek). Een super geslaagde vrijdagavond dus!

Zaterdag hadden we ook leuke plannen en die begonnen met een BBQ-lunch in een parkje in West End. Soo (collega van Rowin) gaat weg van de uni en had gevraagd of mensen zin hadden om een BBQ-lunch te doen. Wij hadden allemaal eten mee genomen en hebben dus met heel wat man heerlijk gegeten. Na deze heerlijke, vullende lunch zijn we met onze huisbaas en haar man gaan schaatsen. Onze huisbaas/onderbuur was ook jarig en wilde graag gaan schaatsen voor haar verjaardag. En wij hadden al lang niet meer geschaatst en vonden dit dus een erg leuk idee. We hebben ons uitstekend vermaakt op de ijsbaan. Rick heeft zelfs achteruit leren schaatsen (Rowin kon dat al). Onze huisbaas was erg onder de indruk van onze schaatskunsten… s’ Avonds hebben we nog met andere huisgenoten erbij rond een kampvuur gezeten en lekker wat gedronken en gegeten.

Zondag zijn we naar Mount Coo Tha gefietst en hebben we een wandeling gemaakt op de berg. De paden zijn redelijk duidelijk en op de meeste kruisingen staan bordjes. Maar natuurlijk hebben wij het voor elkaar gekregen om ergens een verkeerde afslag te pakken en toen stonden we aan de andere kant van de berg, dan waar we onze fietsen hadden geparkeerd.. Gelukkig was het pad terug vrij simpel te vinden, alhoewel het wel stijl/heuvelachtig was. Het was prima weer, dus het was helemaal niet erg om wat extra kilometers te wandelen. We hadden lekkere picknick spullen meegenomen, dus omkomen van de honger deden we ook al niet

Wink
Uiteindelijk kwamen we weer bij onze fietsen uit, zonder enige verdere problemen en zijn we gewoon weer naar huis gefietst. Terug was lekker bergaf, dus dat ging flink hard! Onze zondag gaan we eindigen met…… het overgebleven vlees van de BBQ.. Ook jammie!

Dus veel BBQ dit weekend, veel buiten geweest, kortom: heerlijk! Alsof het al vakantie is

Smile
Nog maar 2.5 week en dan gaan we op weg naar Noosa voor ons eerste reisavontuur! Wij kijken er beide erg naar uit.

Veel liefs

Rick en Rowin

de Blummeltjes

Wat een gezelligheid allemaal zeg! en inderdaad na zo'n drukke werkweek heb je het wel verdiend om extra te genieten van je weekend! het einde van je stage is al bijna inzicht , wat gaat het snel, en dan op naar jullie Reisavontuur! super zeg!. Nou wij gaan morgen er een weekje tussenuit naar Italie, ja Rowin en Rick verschil moet er zijn he??? hahah doidoeieoieoie en werk ze nog samen!! xxx

BIJF

Heerlijk zo'n weekend lekker genieten en relaxen. Nog een paar weken er flink tegenaan en dan op naar jullie rondreis. Ook wij vertrekken deze week naar Italië.
Groetjes xxx

Oma Nelly Opa Mari

Wat fijn dat de proeven en testen zo goed gaan nog een paar weken volhouden en dan genieten van je vakantie reizen.

Veel succes en groetjes Nelly Mari.

Opa Jan / Oma Hannie

Geweldig zoals de testen verlopen, nog even volhouden dan is het gepiept.
Jullie maken er nu al een vakantie van zo te lezen.
Houden zo.
Veel liefs.