rickenrowin.reismee.nl

Op vissenjacht!

Zoals beloofd nog een verhaal over de vistripje van Rick vandaag. Om half 10 vanochtend is Rick samen met 3 collegas (Christoph, Dan en Lucas) gaan vissen bij The Spit, een visplek ongeveer 80 kilometer ten zuiden van Brisbane. Het was heerlijk winterweer met 23 graden en geen wolkje in de lucht, dus had half Brisbane besloten om naar het strand te gaan, leidend tot flink wat file op de heenweg. Onderweg hebben we nog aas gekocht (garnalen, wormen en kleinere visjes). Toen we uiteindelijk een goed plekje hadden uitgezocht, lagen de hengels zo in het water, was het bier snel uit de koelbox en stond de BBQ als snel aan om een goede lunch-worst te bereiden. Rick had nog nooit eerder echt gevist, maar met wat hulp van de rest lukte het na 2 keer proberen toch om alles helemaal zelf op te zetten. Het duurde even, maar toen had Christoph voor het eerst iets aan de lijn. Het was een mooie vis, maar moest helaas terug gegooid worden omdat deze nog niet volwassen was. Vervolgens heeft Dan de klapper van de dag binnengehaald: een lekker vette brasem (als het goed is). Deze hebben we dan ook op de BBQ gelegd, en met wat vers geperst limoensap was het heerlijk. Verder hebben we alleen maar vissen gehad die wel hapten, maar die we niet binnen gehengeld kregen. Echter, bij de allerlaatste vishengel die uit het water werd gehaald heeft Rick toch een mini-visje gevangen (we weten nog steeds niet wat het precies was, maar zodra we er achter zijn krijgen jullie het ook te horen;) ). Zo was de allereerste visdag ooit toch nog een succes te noemen!

Tot zover deze korte update. Komende week staat de laatste State of Origin wedstrijd op het programma, waarbij Queensland het weer opneemt tegen New South Wales. Verder zijn er nog een aantal interessante marktjes en foodfestivals aankomend weekend waar we mogelijk wel langs gaan. Tot volgende week!

Veel liefs vanuit the Sunshine state,

Rowin en Rick

Jose Hogeweg

Lieve Rick en Rowin,

Vandaag pas echt de tijd om eens heerlijk te lezen, wat jullie sinds dat Het voetbal team van Rick en zijn kornuiten kampioen geworden is, hebben beleefd.
Af en toe wel eens een stukje gelezen, maar niet echt tijd gehad om jullie eens wat terug te schrijven.
Wat hebben jullie een geweldige energie gehad om alles zo snel in goed banen te leiden.
Wat geeft dat dan ook weer leuke ontmoetingen en belevenissen.
Fijn dat wiij over deze afstand met jullie mee mogen kijken met deze belevenissen.
het verblijf op het eerste adres, waar jullie het duidelijk ook naar de zin hadden samen met Zoe en familie.
Dan de overstap naar jullie eigen hokje, geweldig.
En de uitheemse dieren voor ons, maar inheems waar je nu woont, Zoals Rowin ook schrijft... op de fiets kom je nu andere vogels tegen als de mus en merel in Nederland :)
Gelukkig kom je ook die krokodillen niet zomaar tegen in de stad waarschijnlijk net zo min als de kangaroos en koala's. maar mooi dat je die wel kan spotten in de Zoo.
Tja en als je dan eerst whale watching gaat doen en dan pas zelf gaat vissen, is het visje dat je vangt natuurlijk wel aan de kleine kant, niet dan......

Geniet ervan en we lezen graag jullie verdere avonturen.
succes met jullie werk/studie op de beide universiteieten

José Hogeweg