rickenrowin.reismee.nl

Toerist in eigen stad

Hallo iedereen,

De wekelijkse update is er weer! We leven nog

Wink
Joepie! Week 8 is alweer om!

Eerst onze projecten: Rick heeft deze week voor het eerst zijn gel ook echt in 3D geprint. Er zijn nog wat verbeteringen toe te passen, maar daar gaat ie komende week mee verder. Rowin heeft 2 korte peptides aan elkaar proberen te maken, nu moet ze de lange peptide zuiveren zodat die weer verder gebruikt kan worden.

Woensdag zijn we naar de bios geweest: Finding Dory. De bios is hier relatief goedkoop ($6,50 = €4,60). Dus wij gaan nog wel vaker naar de film! Finding Dory is een hele leuke film

Laughing
Daarna zijn we nog naar een speelhal gegaan, want die zit naast de bios. Rick had het potje air-hockey gewonnen. We hebben ons uitstekend vermaakt op een doordeweekse woensdag.

Vrijdagavond zijn we een drankje gaan doen op QUT (uni van Rick), omdat een collega van Rick (Joanne) haar PhD thesis had ingeleverd. We waren met acht mensen, erg gezellig. Ze hadden Duits bier en pizza gehaald. Jammie! En ontzettend gezellig

Smile

Zaterdag hebben we niet zoveel gedaan. Vooral van het weer genoten, het is hier namelijk 22 graden in de winter. Hihi lekker joh! Zondag hebben we meer gedaan. Om 10 uur hadden we met een Brisbane Greeter afgesproken. Dat is een vrijwilliger die mensen de stad laat zien, een tour dus. In ons geval: toerist in eigen stad dus. Het was ontzettend leuk, want we hebben het deel van de stad gezien aan de andere kant van de rivier. We zijn begonnen bij City Hall. Op het plein daarvoor was toevallig een winterfestival bezig. Met sneeuwkanonnen waren ze een sneeuwheuvel aan het maken waar mensen op konden sleeën en er was ook een ijsbaan waar mensen konden schaatsen. Dat is een erg apart gezicht terwijl het 22 graden is buiten. Mensen in een korte broek aan het schaatsen en sleeën

Smile
Erg grappig! De gids ging ons meenemen door de geschiedenis van Brisbane:

Brisbane is opgezet als kolonie om gevangenen te bewaren. Het was dus een grote gevangenis, die zelfvoorzienend was. Deze gevangenis had een windmolen om meel te maken, maar hier staat bijna nooit wind. De gevangenen werden voor straf, als ze niet luisterde in de gevangenis, op een ‘treadmill’ (lopende band achtig iets) gezet om de molen te laten draaien. Geen pretje dus! Die molen bestaat als sinds 1829 en is het oudste gebouw in Brisbane. Daarna zijn we doorgelopen naar Anzac Square. Dat is een plein waar alle oorlogen gesymboliseerd staan waarin Australië (als kolonie van Engeland) heeft meegevochten. Er is nu vooral veel te doen over de eerste wereld oorlog, omdat die 100 jaar geleden was. Dat was allemaal erg indrukwekkend en interessant. Daarna zijn we doorgelopen naar de Botanic Gardens (helaas hadden we geen tijd om hier van te genieten). In de Botanic Gardens staat het huis van de oude gouverneur. Dat is een ontzettend mooi en groot huis, waarin ook weer veel geschiedenis stond uitgelegd over het begin van Brisbane en de opbouw van een maatschappij nadat het geen gevangenis-kolonie meer was. Als laatste zijn we doorgelopen naar een maquette die een beeld gaf van hoe Brisbane er in 2025 uit zou moeten komen zien. Ze gaan een ontzettend groot en mooi resort aan de rivier bouwen, dus we zijn benieuwd!

Na deze super interessante rondleiding zijn we lekker in de zon gaan lunchen en doorgelopen naar St John’s Cathedral. Dat is de grootste kathedraal van Brisbane. Hij is erg groot en er was heel veel glas in lood. De kerken/kathedralen in Europa zijn wel meer versierd dan hier, maar deze was nog steeds wel heel mooi. Om 3 uur zijn we weer terug naar City Hall gegaan omdat we toen in de klokkentoren omhoog mochten. Dat gaf echt een cool uitzicht van de stad. Helaas is de klokkentoren kleiner dan de meeste wolkenkrabbers, dus konden we nog steeds niet alles zien. Maar het was wel heel mooi.

Als laatste zijn we door gegaan naar het Queensland Museum. Ja daar waren we al geweest, maar nu was er een nieuwe dinosaurus expositie. Die had Rowin vorig jaar ook gezien en was super leuk, dus nu dit jaar weer geweest. Super leuk en interessant. Dus wij hebben een drukke en super leuke zondag gehad. Om goed af te sluiten zijn we lekker sushi gaan eten

Laughing

Onze week zit er weer op, nu door naar de volgende! Jullie horen weer snel van ons!

Groetjes

Rick en Rowin

Bernadette

Oh wat heerlijk klinkt het daar!! Ofja, die treadmill niet echt natuurlijk.. Geniet er van! Hier lijkt het herfst, is dat nou niet opbeurend voor jullie ;)?

liefs!

Rowin

Haha is het zo erg daar? Hier is het vooral s avonds en s ochtends gewoon koud (9 graden) dus niet alleen maar 22 ;) liefs

Fam Blummel

wat een leuke week hebben jullie weer gehad, ondanks het harde werken ook al mooie dingen gedaan en genoten. Ga zo door samen!!!

XX de blummeltjes

Frans en Mia v Breugel

Mooi om te lezen wat jullie daar zoal doen de hele week en mooie foto`s gr Mia en Frans

Opa Jan / Oma Hannie

Het gaat goed met de studie zo te lezen maar jullie kunnen geweldig genieten van al dat moois.
De foto's zijn ook heel mooi.
Geniet er van en veel liefs van ons.
groetjes.

Lea

Alweer een week voorbij, wat gaat het toch snel!! Dat zal voor jullie wel helemaal zijn. Weer zoveel gedaan in een week. En mooie foto's !! Geniet er nog van !!

Groetjes TLEJ