rickenrowin.reismee.nl

Druk weekje..

Hoi iedereen,

Weer een wekelijkse update J De tijd gaat wel snel zo. Op de uni gaat het steeds beter met de projecten van ons. Er zit vooruitgang in en dat is altijd goed. Rowin heeft deze week alle losse fragmenten gemaakt om het ‘gif’ te synthetiseren. Ze moet 3 korte peptides hebben en die dan aan elkaar maken om het gewenste lange peptide te verkrijgen. Die 3 korte peptides zijn nu klaar, dus volgende week gaat ze beginnen om de lange versie te maken. Hopelijk duurt dat niet te lang meer en kan ze daarna testen gaan doen op cellen. Rick zijn chemicalien zijn deze week allemaal binnen gekomen en hij is begonnen met het maken van ‘hydrogels’. Hij gaat proberen om met gewoon licht hydrogels te maken in plaats van met UV licht, maar daarvoor moet hij eerst de hydrogels via de UV licht methode maken. Dat heeft hij deze week gedaan. Dus beide projecten komen nu echt van de grond.

Verder hebben we dinsdagavond met Jessica afgesproken. Jessica is een meisje uit Eindhoven die we via Rachel (oude vriendin van onze studie) kende. We waren met zijn drieën wezen eten bij een Grieks restaurantje. Het was heel gezellig. Jessica is in Brisbane om een cursus Engels te doen. Ze woont voorlopig nog bij een gastgezin en komt in juli waarschijnlijk een paar straten van ons vandaan te wonen. Dan kunnen we elkaar wat vaker zien.

Op woensdag was er weer een ‘State of Origin’ wedstrijd tussen Queensland en New South Wales. Dit was de tweede van drie wedstrijden. De vorige had Queensland gewonnen met 6-4 en werd gespeeld in Sydney. Nu speelde ze in Brisbane dus de sfeer in de stad was erg gezellig. We waren naar een bar gegaan op South Bank. Deze bar had een ‘beer garden’, met allemaal picknick tafels en een bar en nu dus ook met een groot scherm om de wedstrijd op te kijken. We zaten vlakbij het strand van South Bank, dus we hadden ook nog eens een mooi uitzicht op de stad tijdens de wedstrijd. De wedstrijd was dit keer veel spannender want er werden veel meer doelpunten gemaakt. Uiteindelijk had Queensland gewonnen met 22-10. Er zaten echt een paar mooie touch-downs in! En met alle fanatieke fans in de bar was het natuurlijk feest bij ieder doelpunt! Super leuk! En omdat Queensland nu 2 van de 3 wedstrijden hebben gewonnen, zijn ze ‘kampioen’. JEAH! Go Maroons!

Zaterdag hadden we met Zoe, Bruce en Holly afgesproken om bij hun thuis te lunchen. Het was echt super gezellig om ze weer te spreken! De baby-kalkoentjes die geboren waren vlak nadat wij weg waren zijn erg gegroeid en waren heel leuk om te zien. Ook had een van de cavia’s 3 jongen gekregen, dus die hebben we mogen vast houden. Zoe had een hele lekkere aardappel schoten gemaakt en wij hadden koekjes meegenomen (niet zelf gemaakt) als toetje. Het was allemaal erg lekker. S avonds hadden we een BBQ met collega’s van Rowin. Omdat er 2 stagiaires weg gaan uit Rowin’s lab, werd er een soort afscheids-BBQ georganiseerd. Iedereen had zijn eigen eten en drinken mee genomen, dus er was van alles. Iemand had ook een super mooie regenboog taart gemaakt. Gelukkig voor Rick gingen de gesprekken niet alleen maar over lab, maar over van alles. Waaronder, Game of Thrones (wat iedereen hier kijkt). Toen zijn twee mensen tot de conclusie gekomen dat Rick op John Snow gemixt met Ed Sheeran lijkt. Dat was hilarisch :D Het was echt super gezellig! Na de BBQ zijn we ook nog de stad in gegaan met een groepje mensen. Hier zijn we achter een nieuw drankje gekomen: whiskey-appelsap. En de barman is echt een held: er ging iemand water halen bij de bar, omdat hij geen geld meer had voor ander drinken. Toen heeft de barman hem 20 dollar uit de kassa gegeven en gezegd: nu kan je wel drinken betalen. :D HAHAHAHA. Ik denk niet dat hij nog lang hier zal werken als hij zo door gaat. Dan is de tent (Lefty’s) binnen no time failliet J Al met al een super geslaagde avond.

En vandaag zijn we een beetje aan het uitbrakken met ei-spek ontbijt en appelsap zonder whiskey…

Tot snel! Heel veel groetjes uit Brisbane

Rick en Rowin

Opa Jan / Oma Hannie

Mooi verhaal en gezellig met jullie allen.
geniet er van.
Groetjes

Hans en Josje

Wij Volgen met veel plezier jullie belevingen.
Geniet er van en groeten.