rickenrowin.reismee.nl

Queensland Museum

Hoi Iedereen,

Weer even een update over ons weekend.

Afgelopen vrijdag is Rick met de fiets naar de universiteit van Rowin gefietst om een lekker biertje te komen drinken op het dakterras. Dit was erg gezellig :) We zijn daarna nog met wat mensen gaan eten bij een Japans restaurantje op de uni. Ontzettend leuk!

Zaterdag zijn we 's ochtends naar een markt geweest: Davies Park Market. Dit is ontzettend leuk. Allemaal kraampjes met vanalles en nog wat. Heel veel mensen doen daar hun boodschappen en gaan daar brunchen. Brunchen is hier echt een ding in Brisbane. Heel veel cafe's en marktjes zitten rond een uur of 11 vol met mensen die vanalles aan het eten zijn. Wij hadden al flink ontbeten, dus helaas geen brunch voor ons. Wel goedkope groentes, want de markt is veel goedkoper dan de supermarkt qua groente en fruit! Hadden we eerder moeten weten... Verder zijn we nog naar South Bank gegaan om naar een winkeltje te gaan met houten telefoonhoesjes. We wilde graag een hoesje uitzoeken, maar toen we er eenmaal waren, bleken ze toch minder mooi dan we hadden verwacht. Niets gekocht dus helaas.. Verder hebben we zaterdag lekker weinig uitgevoerd, beetje spelletjes gedaan, serie gekeken en vooral niets...

Het weer is hier vandaag weer helemaal omgeslagen: regen de hele dag :( Dus, vandaag zijn we naar het Queensland Museum and ScienceCentre geweest. Die zit ook op South Bank en koste maar $12,50 pp. Alle musea zijn hier gratis of ontzettend goedkoop, om mensen aan te sporen om culturele dingen te doen. Hier zijn we het grootste deel van de dag geweest. De expositie over Aboriginals (Torres Strait Islanders) was erg indrukwekkend. Ook hadden ze allerlei schedels en opgezette dieren die hier vooral voorkomen. Verder hebben we ook nog dino-fossielen en skeletten gezien. In Australie hebben ze veel dino's gevonden die verder op de wereld niet voorkomen. Er is nog steeds veel onderzoek gaande daarnaar. Ook zijn we in het ScienceCentre geweest. Dit is een soort NEMO, waar je allerlei leuke proefjes kan doen. We hebben ons uitstekend vermaakt! Vanavond gaan we lekker brownies bakken omdat Rick iets extra's wilde meenemen naar lunch voor zijn collega's. Dit is een gewoonte in QUT, dus kan Rick niet achterblijven!

We kijken ook uit naar komende week: de Queensland Maroons spelen weer een wedstrijd en we hebben zaterdag afgesproken met Zoe, Bruce en Holly.

Heel veel liefs uit Brisbane!

Rick en Rowin

Jessica

Hey Rowin,
Hoe lang blijf je in Brisbane? Ik ben er namelijk ook, right now. Ik blijf nog een aantal weken, misschien een keertje meeten?

Groetjes,
Jessica (huisgenoot van Rachel)

Rowin

Hee Jessica,

Wij zijn er tot 20 Augustus.
Lijkt me leuk om te meeten :)
Waarom ben je in Brisbane?

Groetjes

Opa Jan /Oma Hannie

Wat een mooie dieren net iets voor jou Rowin en die fruitschalen van jullie waren net echt.
Het gaat goed met jullie en dat vinden wij heel fijn. De foto's waren heel mooi
Tot de volgende keer.
Groetjes van ons.