rickenrowin.reismee.nl

Gewoon zomaar

Haai iedereen,

Zomaar even een update.

De afgelopen dagen zijn gewone dagen geweest, niets bijzonders. We zijn beide gewoon naar de uni gegaan en hebben ons ding gedaan.

Tijdens haar normale ochtend route zag Rowin twee pelikanen in de UQ lakes zwemmen. Dat was echt een mooi gezicht. Deze twee pelikanen zitten er iedere ochtend. Toen realiseerde Rowin zich dat het de kleine dingetjes zijn die het hier net even anders maken dan thuis, net iets specialer. Op de weg naar huis, waren er veel lorikeets aan het rondvliegen en ook dat gaf weer een realisatie-momentje. Hier vliegen bijvoorbeeld geen mussen en bijna geen duiven, maar lorikeets (soort papegaaitje) en ibissen. Voor ons zijn die heel speciaal, voor een Australiër waarschijnlijk niet. Maar om die andere vogeltjes iedere dag tegen te komen, realiseer je je iedere dag weer dat je met een super geweldig avontuur bezig bent.

Op onze routes naar de uni (of weer terug naar huis) kun je veel natuur zien (Rick gaat via de botanische tuinen en Rowin via een parkje) en tegelijkertijd zie je veel van de ‘grote’ stad (Rowin heeft de hele weg uitzicht op de wolkenkrabbers en Rick fietst over de rivier midden in de stad). Dat is echt onwerkelijk en maak je dus iedere dag mee. En iedere dag zijn we weer verbaasd over hoe mooi en fijn het hier is.

Rick heeft vandaag speciaal bezoek gehad op de uni. Er werd een ruimte geopend waar het bedrijf Johnson&Johnson komt te zitten en die gaan vanaf nu samenwerken met QUT. Dit was een speciale gelegenheid waarbij de minister president van Queensland en 3 andere ministers waren uitgenodigd. Allemaal strak in pak was de onthulling. Rick heeft, in zijn gewone spijkerbroek, vanaf een hogere verdieping staan kijken.

Ook heeft Rick gister in een groepsmeeting 6 mensen beoordeeld die een presentatie waren. Gewone medestudenten, maar iedereen van de groep moest een cijfer-formulier invullen, dus ook Rick. Het is best vreemd om iemand te beoordelen die aan bijna hetzelfde project als jij… Gelukkig waren het ‘maar’ tussenpresentaties, die wel mee telden maar dus niet een definitief oordeel gaven.

Verder is het Rowin gelukt om haar eerste twee peptides aan elkaar te maken. Dat geeft al vooruitgang in het project. Super fijn dat dat gelukt is zeg! Rick heeft zijn eerst gelletjes gemaakt gister, wat ook een enorme vooruitgang is.

Nu ook even een kleinigheidje over het sociale leven: Rowin is gister met wat meiden van de uni lekker naar de bios geweest. Ontzettend leuk om met een groepje mensen wat te gaan eten en daarna gezellig iets te gaan doen. Na de bios zijn we met de auto ook nog naar Mt Coo-tha gegaan om de stad in het donker vanaf de berg te bekijken. Wat een uitzicht!!!!

Heel veel liefs,

Rowin en Rick

Irma Doreleijers

Fijn dat jullie zo genieten, naast jullie werkzaamheden. Wat een avontuur zeg!

Lea

Ook leuk om te lezen de "gewone dagen" haha!!
Groetjes van ons.

Bernadette

Kunnen jullie niet wat minder blogs schrijven? Ik ben steeds zo jaloers!! Geniet er van! xxx

Irma

Het zijn de "kleine" dingetjes die het hem doen, zeggen ze dan wel eens. Geen musje maar een ander vogeltje ......
Leuk om te lezen dat jullie er zo van genieten. Blijf dat ook vooral doen !!! Geniet van deze inderdaad speciale reis en dat je dat dan ook nog samen mag doen!!! Dat is toch helemaal geweldig !!!

Groetjes BIJF

Jacqueline Steenbakkers

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar Down Under. Wel terug komen hè? Geniet er nog van.

Opa Jan / Oma Hannie

Geweldig hoe jullie het beleven daar.
Het gaat goed met de studie en daarbij ook nog zo genieten het kan niet beter.
Geniet zo veel als het kan gecombineerd met de Uni en alles komt zoals het komen moet, succes verder.