rickenrowin.reismee.nl

Australia Zoo

Hallo iedereen

Hier weer een update van ons. Jullie kunnen vast al raden waar deze blog over gaat: Australia Zoo! Het was super awesome! We hebben allerlei dieren geaaid en van heel dichtbij gezien. We moesten er wel ‘een prijs voor betalen’, want we moesten om half 8 s ochtends met de bus.. De dag ervoor hadden we alle boodschappen al gedaan (broodjes en lekkers) om er een geweldige dag van te maken! Met super veel zin stapte we in de bus.

De vroege ochtend was het dubbel en dwars waard! We waren om 9 uur bij de entree van de Zoo. Met ons kaartje mochten we meteen doorlopen. Vandaag wilde we ook iets speciaals doen (alsof naar de Zoo gaan al niet speciaal genoeg was), dus hebben we een ‘wildlife encounter’ gekocht. Dit betekend dat je met een gekozen dier op de foto mag (voor een bepaald bedrag). Sinds Rick (en Rowin ook wel) heel erg van katachtigen houdt, hebben we voor de cheeta gekozen. Deze ‘encounter’ zou rond half 12 plaats vinden, dus we hadden van te voren genoeg tijd om alvast door de dierentuin te wandelen. Het eerste wat we tegen kwamen, was een verzorgster met een roofvogel (we weten niet meer precies welke). Daarmee zijn we op de foto geweest, echt super leuk.

Van Rowin’s vorige bezoek, had ze onthouden dat het slim was om in de ochtend naar ‘kangaroo heaven’ te gaan. Hier mag je kangoeroes aaien en voeren. Je kunt het beste ’s ochtends gaan omdat er dan nog niet zoveel mensen zijn geweest en de kangoeroes zich nog meer op hun gemak voelen. We hadden dus een zakje voer gekocht en zijn op pad gegaan. We hebben een paar super leuke foto’s en selfies gemaakt (zie foto’s)!

Daarna zijn we door gelopen om andere dieren te zien. Ze hebben ook baby tijgers in deze dierentuin (4 maanden oud) en die kwamen de verzorgers net brengen naar hun hok. Ze zitten daar niet de hele dag, maar een paar uurtjes. Vol met energie waren ze elkaar aan het bespringen en aan het stoeien. Na een tijdje waren ze uitgeput en deden niet zoveel meer. We hebben dus geluk gehad dat we ze zo actief gezien hebben.

Hierna moesten we door naar onze ‘Cheeta Encounter’, die een stukje verderop was. Na wat uitleg te hebben gekregen, gingen we met een klein groepje mensen op weg naar de cheeta. Het is een tamme cheeta die getraind is voor dit soort foto’s. Met behulp van een fluitje en beloningen (stukjes vlees) leren ze de cheeta om niet bang te zijn voor mensen en op de foto te gaan. Na de foto hebben we nog uitleg gekregen over cheeta’s en mochten we zelf nog foto’s maken. Echt een gracieus, mooi dier! Echt een super ervaring!

Onze lunch hebben we opgegeten met een leuk uitzicht op giraffen, zebra’s en neushoorns. Lekker relax. Daarna hebben we een boomhut beklommen op een eiland, waarin ze ook allerlei hokken hadden gemaakt voor schilpadden en waar ringstaartmaki’s los rondliepen. Super cool. We hadden ook een super mooi uitzicht over de dierentuin en de omgeving (zie foto’s).

Daarna zijn we nog een keer door ‘kangaroo heaven’ gelopen, nu een ander deel, met andere kangoeroes. Hier hebben we ons laatste beetje voer op gemaakt en natuurlijk weer super leuke foto’s gemaakt. Daarna zijn we door een tropische volière gelopen, waarin ze duiven hielden. Erg grappig, want schijnbaar zijn duiven hier dus niet zo normaal als bij ons! Zelfs zo speciaal dat ze in een dierentuin zitten. Het waren wel mooie duiven, met kleurtjes of helemaal witte.

Na de volière, zijn we door het Australische slangen gedeelte gelopen. Heel veel soorten slangen die hier voorkomen, zitten daar in een hokje met informatie. Gelukkig ligt Brisbane in het gedeelte van Australië waar de minste slangen voorkomen. Degene die er voorkomen zijn gelukkig ook niet zo giftig..

Onderweg terug naar de krokodillen, kwamen we een verzorgster tegen die een wombat aan het ‘uitlaten’ was. Daar mochten we mee op de foto. Super leuk om die zo ineens tegen te komen! Om half 3 gingen ze Scrappa voeren. Scrappa is de naam van een 5 meter lange, 1000 kilo wegende zoutwater krokodil. Het was een echte show. De verzorgers gaven ook heel veel informatie over krokodillen en hoe dat ze jagen en leven. Zo gaven ze ook tips over hoe te leven in ‘crocodile country’ (ook wel Australië genoemd). Zo legde ze uit dat krokodillen erg langzaam zijn op het land, dus als je ten alle tijden verder dan 5 meter verwijderd bent van water, kan er eigenlijk niets gebeuren. In het water, zijn krokodillen koning en maak je geen schijn van kans. De verzorger vertelde hierover een verhaal: een Australiër was ’s nachts gaan zwemmen in een rivier, waarin normaal gesproken krokodillen leven, en was opgegeten. Gelukkig zijn we niet van plan om met krokodillen te gaan zwemmen, wij overleven het dus wel.

Na deze leerzame sessie, hebben we nog wat otters en een echidna (soort egel, zie foto’s) gezien. Ook hebben we een kijkje mogen nemen in het ‘wildlife hospital’, een ziekenhuis waar ze gewonde dieren verzorgen. Wij hebben geen patiënten gezien, want ze waren al aan het opruimen, maar we hebben wel filmpjes kunnen kijken over het werk wat ze daar doen. Erg goed dat de Zoo ook gewone dieren helpt, die anders dood zouden gaan.

Toen was het al 5 uur en gingen we weer met de bus naar Brisbane. Wat een geweldige ervaring was dit! Om de dag helemaal perfect af te sluiten, hadden we besloten om fish and chips te gaan eten in een tentje in de buurt van ons huis. Super lekker! Jammmm…

Zondag is bijkom/opruimdag voor ons. Dus vandaag weer wassen, strijken en boodschappen doen. En natuurlijk het belangrijkste: de blog bijwerken!

Heel veel liefs,

Rick en Rowin

De blummeltjes

Wat een geweldig verhaal en ervaring om nooit te vergeten! Super! Xx

Berry

Wat een super leuke dag, zo in de zoo.
Ook hele prachtige dieren gespot, geniet ervan.
En natuurlijk een prachtig verhaal, het lijkt wel Freek de dierenvriend.
Heel veel plezier nog, op naar het volgende avontuur.

Groetjes Bijf.

Oma Hannie / Opa Jan

Geweldig zo'n dag in deze dierentuin
De foto's zijn ook heel mooi vooral die foto schoot.
Geniet nog en zorg dat de was weer schoon is.
Dat was het dan weer.
groetjes.

Lea

Weer een mooie dag gehad in de zoo, en mooie foto's. Op naar het volgende !!! En alle boodschappen en de was ook weer gedaan ???
Vandaag weer aan de studie !!

Gr. TLEJ

Oma Nelly-Opa Mari

Mooie fotos en verslag van de belevenis in de Zoo.

groetjes de oudjes