rickenrowin.reismee.nl

Maroons & Kookaburra

Hi allemaal!

Na een week niks van ons te hebben laten horen, hebben we toch weer een update voor jullie in petto. We hebben een hele gezellige week achter de rug, met de hoogtepunten toch wel op woensdagavond en het weekend.

Woensdag was namelijk "state of origin" game 1, DE rugbywedstrijd van het jaar hier in Brisbane. Hierin spelen de rugbyspelers uit Queensland tegen de eeuwige rivalen uit New South Wales, wat eigenlijk een soort van champions league finale is voor rugby hier. Deze wedstrijd wordt 3 keer in het jaar gehouden, en het team dat dus minimaal 2 keer wint is de kampioen van dit jaar. Dit zijn 3 wedstrijden van het allerhoogste niveau (experts denken zelfs het allerhoogste niveau van de hele wereld). Je hebt hierbij dus twee teams: de Queensland Maroons (rood gekleurd) en New South Wales Blues (verrassend genoeg blauw gekleurd). Deze wedstrijd konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan, en daarom zijn we samen naar een English pub gegaan, waar we de wedstrijd op een groot scherm (en met een pint natuurlijk) hebben kunnen volgen. Het was bloedstollend spannend, maar uiteindelijk hebben de Maroons met 6-4 gewonnen! GO MAROOOOOOOOONS!!!

Cool

Vrijdag zijn we iets eerder vertrokken van de uni zodat we nog wat konden shoppen in het winkelcentrum. Het plan was om hierna op een pleintje aan te sluiten bij de salsalessen op een plein midden in de stad. Echter, besloot het weer om een tropische regenbui op ons neer te laten, waardoor het plein bijna een zwembad werd. (Jeej ze doen hier alles extreem, zowel zon als regen) De salsa lessen gingen daardoor wonderbaarlijk genoeg ook niet door. Na 30 minuten te hebben geschuild, waren we het wel een beetje zat en zijn we gewoon aangefietst (beste idee ooit). Na een ritje van 10 minuten, bleken we helemaal doorweekt te zijn. We hebben daarop maar besloten om toch een paraplu aan te schaffen.

De aankoop van de paraplu bleek een uitstekend succes, want zaterdag heeft het de hele dag gestortregend. Gelukkig was het rond een uur of 3 wel weer droog. Verder zijn Holly, Bruce en Zoë op bezoek gekomen omdat er bij hen nog een pakketje voor Rowin bezorgd was. Het bleek een Nederlands overlevingspakket opgestuurd te zijn door Ingrid en Ruud (inclusief stroopwafels, drop, hagelslag, schuddenbuikjes, speculaas en verjaardagskaarten!). Super lief en heel erg bedankt! Na nog gezellig een kopje thee te hebben gedronken met het bezoek, zijn we ons snel gaan omkleden om er op ons best uit te zien voor ons diner op de Kookaburra showboat! Hier hebben we een heerlijk 3 gangen diner gegeten en genoten en gedanst op live muziek, terwijl we op een ware Mississippi boot over de Brisbane river hebben gevaren. Hierbij zijn we onder de beroemde Story Bridge gevaren, die schitterend verlicht was (zie foto's). Na onze romantische date, kwamen we onderweg naar huis een Irish pub tegen. Met de intentie om gewoon even 1 drankje te doen en dan weer weg te gaan (want we waren hadden niet meer cash bij ons) zijn we hier naar binnen gegaan. Echter kwamen we 4 uur later naar buiten, met wat meer biertjes achter de kiezen. We hebben ontzettend genoten van de band die hier super goede muziek speelde! Hoe kwam het nou dat we toch meer bier hebben gedronken? Nou vertel een Australiër dat Rowin jarig is, en de oneindige bierstroom komt je kant op! Jammie

Laughing

Vandaag staat er op het programma: uitbrakken en de was doen. Niet zo spannend dus...

Groetjes en liefs,

Rick en Rowin

De blummeltjes

WoW wat een leuke update en wat hebben jullie weer genoten! Zowel van het weer als van elkaar! We zien wel dat jullie het heel gezellig samen hebben! Mooie foto's! Xxx

Nelly-Mari

Wij zien wel dat jullie het heel goed maken zo te lezen is alles prima.

groetjes Nelly-Mari

BIJF

Wow wat een ontzettend leuke romantische date.
En we denken dat Rowin nog heel vaak en lang jarig blijft in Australië :)
Jullie genieten er enorm van en dat is super leuk om te kunnen zien en lezen.

Groetjes Berry Irma Jesse Fenna

Opa Jan / Oma Hannie

Wat een mooie week alweer.
Zo te lezen vliegt de tijd om, geniet maar.
groetjes.

Martin

Hé, ik heb de Skype en dus ook de live verhalen afgelopen weekend helaas gemist. (Andere verplichtingen ...brrrrrrrr). Dus jullie update komt goed van pas. Sport, bier en romantiek. Lijkt me een mooie samenvatting van jullie week. Tot Skypes!

Martin

Ps, volgens mij maakte die zoen op de boot heel veel herrie . Of niet Rowin :-)