rickenrowin.reismee.nl

Nieuw huisje

Hoi iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden.. Alles gaat nog steeds zijn gangetje en we hebben het nog steeds heel erg naar ons zin! We zullen even wat uitgebreider vertellen

Smile

Op de uni gaat het vooral gewoon zijn gangetje. We zijn beide hard aan onze projecten aan het werken en er zit wel vooruitgang in. Rick zijn begeleider is eindelijk weer terug in Brisbane, zodat hij eindelijk dingen kan gaan afspreken voor zijn project. Rowin is bezig in het lab en alles gaat tot nu toe goed. Dus op de uni geen spectaculaire ontwikkelingen (helaas nog geen Nobel-prijs waardige doorbraken)....

Het weekend is altijd een ander verhaal. Dan proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Behalve dit weekend :D Dit weekend hadden we besloten om lekker te gaan chillen. Dat begon al vrijdagavond met een pubquiz die georganizeerd werd door Rowin haar universiteit. In een bij- elkaar-geraapt groepje van 10 mensen hebben we meegedaan aan de quiz. Het was echt ontzettend gezellig en de vragen gingen vaak helemaal nergens over (Hoeveel golfballen passen er in een basketbal qua volume? Antw: 174). We zijn dan ook laatste geworden, maar dat maakte het niet minder leuk (misschien zelfs wel leuker)... Rond een uur of 10 was de quiz afgelopen en zijn we weer richting Bardon gefietst. Het was best druk op de weg, want de Bronco's hadden net gespeeld (een van de football-teams van Brisbane).

Zaterdag hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. Dit was namelijk onze laatste dag in Bardon bij Zoe, Bruce en Holly. Als bedankje hebben we een oer-Hollandse appeltaart gebakken (foto's). Die vonden ze zo lekker, dat ze 28 mei uitgeroepen hebben tot 'Dutch Applepie Day' (oftewel Nederlandse Appeltaart Dag). Zoe wilde graag het recept hebben, zodat ze zelf iedere keer op 28 mei appeltaart kan maken. Verder zijn we verslaafd geraakt aan het spel 'Ligretto'. Holly had dat van haar zus Rachel gekregen, die in Nederland woont, en had ons gevraagd om de instructies te vertalen. Maarja, toen moesten we het spel natuurlijk ook testen. Het was echt heel erg leuk en we hebben de hele middag met zijn 3en gespeeld. Als extra, laatste bedankje hebben we het avondeten verzorgd. Heerlijke vegetarische couscous-salade! Ook die werd erg gewaardeerd.

Zondag was het toen zo ver: we gingen verhuizen. De dag begon al goed... We hadden afgesproken dat wij met de fiets vooruit zouden fietsen zodat Zoe en Bruce dan na konden rijden met onze spullen. We hadden de wekker gezet, maar Rick had zijn geluid utigezet dus hadden we de wekker niet gehoord. Verslapen.... Gelukkig vonden Zoe en Bruce het niet erg en hebben ons weggebracht met onze spullen. Daarna zijn we mee terug gereden en zijn we na gefietst. Eind goed, al goed. Om 12 uur waren we gesetteld in onze nieuwe kamer. We delen een groot huis, midden in West End, met 6 andere mensen. We hebben een gezamelijk woonkamer. keuken, badkamer, wc, washok en zelfs tuin. Het is echt ontzettend ruim!! We hebben leuke huisgenoten (we hebben ze nog niet allemaal ontmoet) en het is gezellig en schoon in huis (zie foto's). Qua ligging is dit ook een ontzettende voorutigang, want dat was de voornamelijke reden voor ons om te verhuizen. West End ligt in het midden van de stad. We zitten 10 minuutjes lopen van South Bank (strand) af en ongeveer 15 lopen van het centrum. West End zelf bruist ook van de energie en dat merk je aan alle restaurantjes en barretjes die je hier overal hebt. We gaan ons hier ontzettend vermaken in deze buurt. Het is nu ook veel gemakkelijker om in het weekend ergens een drankje te drinken en lekker ergens te blijven hangen ofzo. Wij hebben er in ieder geval zin in en denken dat dit wel een vooruitgang voor ons is!

Laughing

Maandag zijn we voor het eerst beide vanuit ons nieuwe plekje naar de uni's gefietst. Rick moet ongeveer 25 minuutjes fietsen (5 minuutjes langer dan eerst) en Rowin ongeveer 20 minuutjes (25 minuten korter dan eerst). Ook zijn de routes een stuk minder heuvelachting, dus geen Tour de France-trainingen meer (gelukkig). Verder nog steeds geen spectaculaire ontwikkelingen rondom onze projecten...

We houden jullie wel weer op de hoogte als er iets spannends gebeurd.

Veel liefs

Rick en Rowin

Wil Koolen

Hou je taai en vermaak je!

Bernadette

Wat leuk om steeds jullie verhaaltjes te lezen! Have fun!

Opa Jan /Oma Hannie

Mooie afsluiting bij jullie 1e onderkomen.
Nieuw huisje ziet er volgens de foto's prima uit.
Hier houden jullie het nog wel een paar maanden uit.
Fijn dat we zo op de hoogte kunnen blijven.
Groetjes en tot de volgende keer.

De Blummeltjes

ziet er super leuk uit! dat is inderdaad goed uit te houden zo te lezen!! geniet er maar weer lekker van! en werk ze samen!

Berry Irma Jesse Fenna

Hallo luitjes

Is dat wel gunstig voor jullie zo dicht bij al die kroegen en restaurantjes ???? :) Wordt het TE gezellig !!! (grapje).
Fijn hoor en groot gelijk, lekker een borrel pakken en blijven hangen in de kroeg! Misschien moet je dan toch nog wel een keertje richting Bardon voor de tour de france training om de extra kilootjes er af te fietsen :)
Ik zou zeggen HEEL VEEL plezier nog en niet te zat.

Groetjes BIJF

Frans en Mia

Leuk om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben .
Veel succes de komende tijd. Groetjes

Lea kool

Hoi, dat ziet er goed uit allemaal, en inderdaad wel lekker om overal dicht bij te zitten. Vooral om een borreltje te kunnen gaan drinken !!! Geniet er van.
Groetjes Ton Lea Esmee Justin

Gerrie

Nou, super leuk allemaal. Met al die verhalen en foto's is het voor mij makkelijker een beeld te krijgen van jullie avonturen. Geniet ervan!! Dj en gerrie