rickenrowin.reismee.nl

Birthday! En meer...

Hi allemaal!

Weer een update vanuit het zonnige Brisbane (hoewel het wel al iets kouder wordt). De dagen beginnen hier nu met ongeveer 10 graden, maar het werkt zich op naar zo'n 20 a 25 graden in de middag :)

Afgelopen weekend zijn we op zondag naar de Botanic Gardens op Mount Coo Tha geweest. Je hebt 2 botanische tuinen in Brisbane, de andere zit bij Gardens Point en daar gaan we binnenkort ook nog een keer naartoe. We hebben ontzettend genoten bij de botanische tuinen, desondanks dat het hier winter is. We hebben vooral genoten van de rozentuin, Japanse tuin, de bonzai verzameling en het kinder avonturenpad (die was misschien nog wel het leukst

Tongue Out
. Verder hebben we ook nog kunnen picknicken met een geweldig uitzicht vanaf een lookout point, waarbij we een schitterend uitzicht hadden op de stad! (zie foto's!)

Nadat we de botanische tuinen hadden gezien, zijn we naar het planetarium gelopen waarvan de ingang letterlijk 3 meter verdeop lag. Hier hebben we nog een beetje rondgesnuffeld in de geschiedenis van de ruimtevaart en onze kennis van alle planeten weer een keer getest. We waren er in een minuut of 20 doorheen, maar we hadden ons wel vermaakt.

Vervolgens zijn we teruggefietst naar huis en hebben we een brownie en chocolade cake gebakken voor Rowins verjaardag zodat wij (en de mensen op de uni) daar lekker van konden genieten. Daarna werden we verrasst door Zoë, Bruce en Holly. We zijn namelijk Fish & Chips gaan halen, en zijn deze in een park hartje Brisbane centrum met zijn allen gaan opeten ter ere van Rowins verjaardag de dag daarna

Laughing
Toen we terug kwamen, hebben we onszelf verwent door de brownie te versieren met echte Nederlandse spuitslagroom en hagelslag! Iedereen had daarna wel het gevoel dat ze een paar kilo waren aangekomen, maar hé je wordt maar één keer 23 in je leven dus dat moest gevierd worden.

Op maandag was Rowin dus daadwerkelijk jarig en hebben we vele lieve en leuke berichtjes uit NL gekregen :) Gewapend met stroopwafels, chocolade cake en resten brownie is Rowin toch naar UQ gegaan, waar voor de lunch alles al op was! Verder hebben we de rest van de week vooral hard gewerkt aan ons project. Rowins eerste labresultaten zien er al goed uit, en Rick heeft vooral veel kunnen lezen en daarmee al een groot deel van zijn introductie voor zijn eindverslag kunnen schrijven. Verder blijven we doorgaan met nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe dingen te leren, en gaat alles langzaam maar zeker allemaal een beetje draaien op de uni :)

Aanstaande vrijdag doen we overigens samen mee aan een pubquiz (met gratis pizza!) georganiseerd door Rowins groep op UQ, dus daar hebben we heel veel zin in

Laughing
!

We laten snel weer iets van ons horen.

Liefs,

Rowin en Rick

Jacqueline Steenbakkers

"Klinkt" allemaal erg goed. Jullie vermaken je daar wel. Succes met jullie studies/werk en geniet vooral ook!

Opa Jan en Oma Hannie

Geweldig zoals de verjaardag gevierd is door jullie daar.
Fijn dat het gaat zoals jullie gehoopt hadden, profiteer er maar van.
Met de studie gaat het ook al beginnen, succes daar mee.
Groetjes uit Schijndel.
Opa en Oma van de bolletjes.

Hans Bolwerk

Rowin nog gefeliciteerd met je verjaardag en veel succes met jullie studie en niet te vergeten de reis.

groetjes Hans en Josje