rickenrowin.reismee.nl

Eerste weekje uni

Hello!

Het is alweer 5 daagjes geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord. Er is dan ook niet zo heel veel spannends gebeurd.. Voornamelijk zijn we bezig geweest met administratie en introducties op de beide uni's. Ze zijn hier erg van de regeltjes en veiligheid. Alles moet volgens het boekje, dus je krijgt pas toegang als je alles introducties hebt gedaan. Daar zijn we dus vooral mee bezig geweest. Onze projecten zijn nu ook een beetje bekend.

Rick gaat werken met 3D printers. Hij gaat een hydrogel printen met een gradient er in. Deze hydrogel is een mogelijke vervanging voor kraakbeen.

Rowin gaat werken met schorpioengif. Zij gaat aan dit gif zelf namaken en er een kleurtje aan hangen zodat het gebruikt kan worden als detectie methode. Het schorpioengif bindt namelijk aan bepaalde zenuwen in de hersenen.

Gaandeweg zullen we jullie nog wel meer informatie geven over onze projecten. Verder is het ook heel erg opgevallen dat beide universiteiten veel meer geld hebben dan in Eindhoven. Van alles is er veel meer aanwezig. Zo is er maar 1 3D printer in Eindhoven en zijn er zo'n 12 in QUT. Dat geldt ook voor de andere universiteit, die waar Rowin zit. Er is meer apparatuur om mee te werken.

Gisteravond, vrijdag, is Rowin iets gaan drinken met haar collega's. Om 5 uur gaat de bar open op de 7e verdieping van het gebouw waar ze werkt. Hier hebben ze redelijk goedkoop bier (alcohol is erg duur in Australie) en veel collega's gaan daar lekker wat drinken en daarna een hapje eten. Voor het eten is ze niet meegeweest, omdat Rick al heel lief had gekookt. Daarna zijn we samen nog even een drankje gaan drinken in een barretje genaamd Junk Bar. Super leuk tentje! Heel erg vintage en retro. Er stonden allemaal oude sofa's met kleine bijzettafeltjes en het was helemaal behangen met regenwoud-behang. Er hingen ook overal gordijntjes en er stonden kaarsjes te branden. Hier en daar hingen er schilderijen of hertekoppen aan de muur. We hebben ons prima vermaakt :)

Vandaag, zaterdag, zijn we naar onze nieuwe kamer geweest om de borg te betalen. Nu is het helemaal zeker dat we 29 mei er in kunnen. Dan wonen we in West End in plaats van in Bardon. West End ligt helemaal in het midden van de stad en dus dicht bij alles. Bardon ligt erg ver weg van alles. Om in de stad te komen moeten we nu 30 min fietsen. We hebben alletwee erg veel zin om te verhuizen, omdat we dan s'avonds ook wat meer leuke dingen kunnen doen in de stad.

Aangezien we nu toch al in de stad waren, zijn we lekker gaan picknicken op South Bank, op het strand. Ze hebben hier in de stad een strand aangelegd, aan een soort zwembad, zodat mensen hier kunnen zwemmen en relaxen. Het is erg leuk om op het strand te liggen en dan aan de overkant allemaal hoge kantoorgebouwen te zien. Het heeft wel iets! Daarna zijn we nog even door Queen Street Mall gelopen. Dat is een winkelcentrum zo groot als een hele straat!

Morgen gaan we naar de Botanic Gardens en het planetarium. Binnenkort zullen jullie daar weer een update over krijgen!

Liefs,

Rick en Rowin

Irma

Hallo Rick en Rowin,

Jullie zijn al druk aan de gang zeg. Goed bezig allebei. Fijn dat jullie ook al snel een nieuwe kamer hebben gevonden, kunnen jullie nog meer gaan genieten van jullie tijd daar!
Jullie gaan het daar samen helemaal maken heb ik het idee. Komt helemaal goed!!
Het is ook super leuk om jullie toch te kunnen volgen zo.
Heel veel plezier en succes met verhuizen.

Groetjes Berry Irma Jesse Fenna

Opa Jan / Oma Hannie

Leuk aan het strand en ook leuke foto's.
Ben benieuwd hoe jullie nieuw huis er uit ziet, zien we wel een keer op de foto. Leuk Rowin om jou vanmorgen op de skype te kunnen zien en spreken, super.
Groetjes, ook aan Rick.

Lea

Hoi Rick en Rowin,

Jullie zijn al druk! En fijn dat je kunt verhuizen naar de stad, scheelt weer fietsen!! En leuke collega's ook belangrijk. Komt helemaal goed !!
Veel plezier en succes met verhuizen
Leuk om jullie zo te volgen.

Groetjes Ton Lea Esmee Justin

handbolwerk@kpnmail.nl

Hallo samen.
Zo te zien is het perfect en jullie zullen het wel maken samen. Rowin wie weet wat jij nog ontdekt voor de geneeskunde. Ga zo door en veel succes.
Groeten hans en Josje

handbolwerk@kpnmail.nl

Hallo samen.
Fantastisch dat jullie het zo goed maken samen.
Wie weet wat jij zo nog ontdekt voor de geneeskunde.
Heel veel succes samen .
Gr. Hans en Josje

De Blummeltjes

Wat hebben jullie al veel gedaan zeg ,gewerkt, gefietst, chillen, omgeving verkennen~! en fijn dat jullie eind mei kunnen verhuizen, lekker dichtbij de Uni en stad! wij genieten van jullie verhalen, zijn benieuwd naar de volgende update!! Veel plezier samen, dikke kus

Oma Nelly Opa Mari

Wij hebben gelezen dat jullie het goed maken, succes met de verhuizing, Rowin nogmaals gefeliciteerd met je
verjaardag,maak er samen een mooie dag van.

Gerrie

Hoi Rowin en Rick, Rowin van harte gefeliciteerd met je 23 verjaardag!! Maak er saampjes een fijne dag van. Groetjes Gerrie en DJ

Henny en Pieter van den Berg

Ha Rowin en Rick
Hartelijk gefeliciteerd Rowin met je 23e verjaardag.
En heel veel plezier samen.
Leuke foto's gezien van jullie
Groeten van ons