rickenrowin.reismee.nl

KOALAAAAAAAA (en uni)

Haaaai iedereen,

Weer een berichtje vanuit het zonnige Brisbane. Gisteren (zondag) zijn we naar het Koala Sanctuary geweest met Juul. Juul is een meisje uit Son, die we daarvan kennen. Het is erg grappig om iemand van zo dicht bij huis ineens zo ver weg tegen te komen. Een koala sanctuary is een soort opvang voor allerlei dieren die niet meer kunnen overleven in het wild, vooral koala's. Die zijn echt super donzig en knuffelbaar

Laughing
Rick is met een koala (genaamd Tinkerbel) op de foto geweest en dat was echt leuk! Ook hebben we de o zo gevaarlijke Dingo's weer gezien.. Dit keer zaten ze netjes in een kooi en hoefde we er niet achteraan met een stok... Wat ook vooral heeeeel leuk was, waren de vogelbekdieren. De vorige keer had Rowin er geen gezien, dus dit was voor ons beide de eerste keer. Ze glijden echt heel erg soepel en snel door het water, een beetje zoals otters. Omdat ze zo snel zijn, hebben we dus helaas geen foto
Frown
Koala's aan de andere kant bewegen praktisch niet, dus daar hebben we meeeeeer dan genoeg foto's van, he Rick.... Rick ging helemaal los met de camera nadat hij zijn eerste koala had gespot. We hebben denk ik wel 200 foto's van koala's.. Gelukkig hebben we een externe harde schijf bij en kunnen we de SD kaartjes van de camera dus leeg maken en hergebruiken. Zo blijven alle 200 koala foto's bewaard.

Vandaag (maandag) hadden we geen vrij, zoals we in eerste instantie dachten (pinksteren). Dus wij hebben onze eerste dag op de uni gehad. Wekker om 6:45 en gaan met die banaan. Ieder op ons fietsje zijn we er vandoor gegaan, Rick naar QUT en Rowin naar UQ. Rick heeft op de heenweg een ware berg overwonnen. De weg was zo steil dat het voetpad een trap bevatte. Dit stuk was voor Rick dus onmogelijk om te fietsen en heeft dus een stukje gelopen. Eenmaal (hijgend) aangekomen bij QUT heeft Rick een rondleiding gehad in het lab, vol met 3D printers. Zijn begeleider was er zelf niet (die zit voor 2 weken in Montreal) maar alle andere mensen waren erg behulpzaam en aardig. Rowin heeft ook meerdere heuvels overwonnen op weg naar UQ. Hier heeft ze voor het eerst haar begeleider ontmoet (Thomas) en meteen ook de rest van de groep in een vergadering. Daarna een rondleiding door het gebouw en veel administratieve dingen om alles op orde te krijgen. We hebben dus allebei echt een opstart dag gehad en dat zal de komende week niet heel veel veranderen.

Mochten er plosteling toch interessante dingen gebeuren in ons leven hier, dan horen jullie dat meteen!

Groetjes

Rick en Rowin

Marleen

Koala

Marleen

En op de een of andere manier is de rest van mijn bericht verdwenen..

Koala!! En wat ontzettend gaaf dat jullie vogelbekdieren gezien hebben! Die hadden we inderdaad gemist de vorige keer. Ik ben wel een beetje jaloers hoor.
Heel veel succes op de uni allebei (gelukkig mag Rick op de terugweg naar beneden, hihi)

Liefs uit Nederland

Opa Jan / Oma Hannie

De Tour de France is voor jullie geen probleem meer met al die heuvels.
Veel succes op de Uni en op naar het volgende verhaal.

Jeannine Pachen

Ohhh zóóóó zuus????????...
Veel succes met jullie 1e werk/stage dag????, dan genieten wij nog maar effekes van onze Pinkstermaandag????..
Kijk uit naar jullie volgende update????????!

Hans en Josje

Wat leuk dat wij zo jullie kunnen volgen.
Veel succes en geniet ervan.
We kijken uit naar het volgende bericht.
Groeten. .