rickenrowin.reismee.nl

Verkenningstocht

Hee allemaal,

Nadat we onze fietsen geregeld hadden leek het ons op vrijdag een goed idee om de weg naar beide universiteiten maar eens te verkennen. We hadden de routes naar beide universiteiten uitgezocht via google maps. Echter zijn we alleen naar QUT gegaan (de universiteit waar Rick naartoe gaat) aangezien zijn professor Travis graag samen wilde lunchen. Travis gaat de komende 2 weken naar een congres in Montreal, en zo konden we alvast kennis maken. Aangezien we veel boodschappen wilden doen, besloten we om niet meer langs UQ te gaan. Wel besloten we om een alternatieve route te pakken op de terugweg, die ons in plaats van 3,6 km ongeveer 10 km heeft laten fietsen

Cry
Was dus niet zo'n goed plan.

Aangezien het vrijdag niet gelukt was, zijn we zaterdag maar naar UQ gefietst. Dit zou een rit van ongeveer 10 km worden, maar we bleken het in 45 minuten te kunnen fietsen (best goed over al die heuvels heen). We zijn erachter gekomen dat de wijk waarin we nu verblijven (Bardon) zo ongeveer het meest geheuvelde stukje Brisbane is, en dat de versnellingen op onze fietsen toch best wel handig blijken te zijn. Wel hebben we gehoord dat we over 2 weken in een kamer kunnen in de wijk West End, wat betekent dat we voortaan allebei 20 minuten naar de uni moeten fietsen. Zodra we de eerste week huur overmaken wordt de kamer voor ons vast gehouden, en kunnen we er over 2 weken in.
Nadat we terug waren van het verkennen van de UQ campus, raakten we weer eens aan de praat met Zoë en Bruce. Ze besloten ons mee te nemen naar Mount Cootha, om te genieten van het prachtige uitzicht over de stad, zie foto's. Op de terugweg zijn we langs een ijszaak geweest waar ze al het italiaans ijs nog zelf maken. Daar hebben we de smaak 'Dutch chocolate' goed gekeurd en hebben we een lekkere bak ijs mee naar huis genomen. Vervolgens hebben we samen pasta klaar gemaakt en hebben we het ijs als toetje opgegeten.

Morgen gaan we naar de Lone Pine Koala Sanctuary, waar we onder andere kunnen knuffelen met koala's en voer kunnen geven aan kangoeroe's! Foto's van die dag zullen ook weer op ons blog terecht komen. Tot snel!

Rowin & Rick

Om jullie even op de hoogte te brengen:
We hebben nu in 3 dagen, 9 km gelopen en 44 km gefietst

Ruud

Julie zijn lekker bezig. En wanneer je iedere keer van die lekkere toetjes eet dan is het maar goed dat je wat meer moet fietsen :-)

Martin

Goed bezig, ben benieuwd naar julli gesprek met Travis! We spreken jullie zo????

Martin

..... Leuk van een smiley maakt ie ??????

irma en berry

Goed bezig jullie !! Let maar op dat je niet te gespierd terug komt. Of zal het meevallen als jullie regelmatig ijsjes blijven eten ....... :)
Fijn dat jullie over een paar weken een "eigen" kamer hebben. Heel veel plezier bij de koala's en kangoerooes.
We zien de foto's wel verschijnen.

Groetjes Berry Irma Jesse en Fenna x

Opa Jan en Oma Hennie

Fijn dat de kamer gereserveerd is en dat het fietsen niet meer zo ver is voor jullie.
Lekker eten en dan ook nog een lekker toetje daarna, wij hopen dat we jullie nog terug kennen als je weer hier bent.
Profiteer er van want jullie verdienen het.
Groetjes,
Opa / Oma

Groetjes Gerrie

Hoi Rowin en Rick, hartstikke leuk allemaal! Ik begrijp dat jullie in de avond niet meer naar de sportschool hoeven. kilometers genoeg gemaakt.
Groetjes Gerrie