rickenrowin.reismee.nl

(Back in) Brisbane!

Hee allemaal! Na een paar lange, ontzettend leuke dagen in Brisbane vonden wij het tijd worden om onze verhalen eens met jullie te delen. Als eerste de vluchten, die opzich prima waren. We probeerden om zo lang mogelijk wakker te blijven, en in de laatste vlucht (van Singapore naar Brisbane, aankomst 6:00 lokale tijd) zo veel mogelijk te slapen om onze jetlag tegen te werken. Echter bleken er 4 babies in een straal van 5 meter van ons vandaan te zitten, die allemaal besloten om omstebeurt te huilen.

Toen we uiteindelijk in Brisbane waren,zijn we opgehaald door Zoë en Bruce, het stel dat het air bnb bezit waar we nu verblijven. Nadat we allebei al grofweg 40 uur achter elkaar wakker waren geweest (met slechts enkele dutjes tussendoor) leek het ons toch een leuk idee om mee met Zoë, Bruce en Holly (dochter van Zoë en Bruce) mee te gaan om 2 nieuwe kippen te kopen. Dit adressje moest in de buurt zitten, echter bleek het toch een rit van een goede 100 km heen en terug te zijn. Ook hebben we onderweg nog een hapje en drankje gedaan met vrienden van Zoë en Bruce en zijn we honing wezen halen bij een imker, waardoor deze hele autorit toch zo'n 5 uur geduurd heeft. Toen we uiteindelijk terug kwamen bij het huis, zijn we daarom ook snel ons bed in gedoken en hebben we 13 uur aan een stuk geslapen.

Vandaag hebben we South Brisbane verkend en hebben we ons een beetje kunnen settelen. We hebben een Australische Sim gekocht voor onze extra telefoons, een extra adapter gekocht voor onze verlengkabel zodat we deze nu ook kunnen gebruiken en na een lange wandeling hebben we allebei een 2e hands fiets gekocht. Daarmee bleek het vervoer in Brisbane toch echt een stuk sneller mee te gaan. Tijdens onze wandeltocht zijn we al wat exotische dieren tegen gekomen, zie de foto's. Nadat we de fietsen hadden gekocht, zijn we doorgereden naar een mogelijk kamer waar we de rest van ons Brisbane avontuur willen verblijven. De kamer zag er prima uit, maar is helaas pas over 2 a 3 weken toegankelijk. We denken er nu aan om voorlopig nog bij Zoë en Bruce te blijven, en daarna toch naar die kamer te verhuizen. We laten jullie nog weten wat het precies wordt.

Morgen gaan we de stad verder verkennen. We gaan onze fietsen maar eens flink testen, en gaan beide universiteiten langs om te checken hoe we moeten fietsen. We laten jullie gauw weer horen hoe het met ons gaat!

Groetjes,

Rowin en Rick

wendy

Mooi dat de reis goed gegaan is!!! Kunnen de avonturen beginnen, veel plezier!!!

Jens

Super leuk Rowin en Rick! Maak d'r wat van! Tot zondag op de FaceTime????

Opa Jan en Oma Hannie

Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen.
Wij blijven jullie volgen, maak er wat van.

Gerda Versteeg

goed te horen dat alles zo voorspoedig is verlopen,succes verder groetjes en geniet er van.

Frans en Mia van Breugel

Fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen. Succes met het verdere verblijf en met fietsen (maar dat kunnen jullie al)

WilKoolen

Fijne tijd in Brisbane en laat de fietsen maar lopen(fietsen)

Jacqueline Steenbakkers

Leuk om weer in Brisbane te zijn Rowin! Super leuke stad. Met dat fietsen gaat het wel goed komen :). Veel plezier nog en we zien de foto's wel een keer op de site verschijnen.

oma nelly opa mari

we hebben nu vernomen dat alles goed verlopen is maak er samen iets moois van de start is prima nu wachten wij op het volgende verslag.
groetjes

Martin

Hé kanjers, nu kunnen jullie je eigen giro beginnen in aussi. Wel de zijwieltjes eraf halen hè! :-)

Marleen

Hahaha, leuk die kippen! Klinkt goed allemaal! Fijn dat jullie heel aan zijn gekomen. Geniet ervan:)